PPP 2.0: Provocarea 3 – Seniori

Programul se desfășoară în două etape:

  • Progres personal
  • Progres patrulă

a. Progres personal

Păstrează un jurnal personal al emoțiilor, pentru a urmări cum evoluează ele în timp și care sunt triggerele pentru diferitele trăiri (Participanții ediției PPP 1.0 trebuie să continue să scrie în jurnalul conceput anterior).

(Notă: acest jurnal este strict personal, nu trebuie arătat nimănui, și are scopul de a încuraja introspecția. Liderul trebuie să verifice doar existența jurnalului, nu și conținutul acestuia)

b. Progres patrulă

Provocările din această lună pot contribui la realizarea următoarelor badge-uri: Tehnic, Educație Eco, Principii şi valori.

Obiectivele educaționale:

  • Cunoaşte principalele caracteristici ale florei şi faunei din regiunea în care trăieşte;
  • Cunoaşte principalele probleme de mediu ale comunităţii în care trăieşte;
  • Cunoaşte cel puţin cinci tipuri de a face un foc şi face o demonstraţie în acest sens, în cadrul unei activităţi a CL;
  • Identifică propriile calităţi şi defecte şi încearcă să se accepte aşa cum este ca persoană, cultivându şi încrederea în sine.

Foc de tabără online sau față în față

Pentru că a venit primăvara, prima provocare a lunii martie vă invită să organizați, împreună cu seniorii Centrului Local din care faceți parte, sau împreună cu alți participanți seniori din alte Centre Locale, un „foc de tabără” virtual, dacă zona în care locuiți sau limitările impuse nu vă permite întâlnirea fizică, sau unul real, dacă dispuneți de condițiile necesare. Puteți fi inventivi, iar „focul” poate fi unul sugestiv, dacă întâlnirea are loc indoor. Cerințele obligatorii sunt:

  • Participanții trebuie să dezbată cum se poate construi un foc în diferite condiții (ploaie, vânt, uscat)- teoria trebuie să fie demonstrată;
  • Participanții trebuie să găsească metodele prin care mediul înconjurător să fie ocrotit, atunci când se organizează diferite activități cu cercetășești ( vă sugerăm să vă informați cu toții despre cele 17 obiective de dezvoltare durabilă- Puteți găsi în acest sens un modul de e-learning pe edu.scout.ro)
  • La finalul activității, cineva trebuie să faciliteze un debriefing pentru participanți.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *