PPP 2.0 : Provocarea 2 – eXploratori

Universul interior

Introducere


Lumea exterioară a cunoscut multe schimbări care ne-a afectat și universul nostru interior. Un avatar știe că pentru a putea să aducă schimbare în lume este nevoie în primul rând să înceapă cu sine și să își canalizeze forțele interioare.


Obiective

  • înțelegerea beneficiilor meditației și experimentarea unui moment spiritual;
  • aplicarea unui metode de respirație pentru reducerea stresului și calmare;
  • înțelegerea importanței sănătății mentale și nevoia de a ne ocupa de starea noastră de bine.


Descriere

  1. Următorul exercițiu este recomandat să fie făcut într-un moment al zilei când este liniște în jur, fie la întâlnirea cu patrula, fie individual acasă când nu sunt distrageri în jur.
  2. Înainte de începe exercițiul cu patrula, inițiază o discuție despre meditație. Câteva întrebări ajutătoare:
    1. Ce este meditația? Ai mai practicat până acum?

Meditația este o practică în care un individ folosește o tehnică – cum ar fi mindfulness sau concentrarea minții asupra unui anumit obiect, gând sau activitate – pentru a antrena atenția și conștientizarea și pentru a obține o stare mentală clară și emoțională calmă și stabilă.

Meditația este practicată în numeroase tradiții religioase. Cele mai vechi înregistrări ale meditației (dhyana) se găsesc în textele antice indiene cunoscute sub numele de Vede, iar meditația joacă un rol important în repertoriul contemplativ al hinduismului și budismului. Începând cu secolul al XIX-lea, tehnicile meditative asiatice s-au răspândit în alte culturi unde și-au găsit aplicarea și în contexte non-spirituale, cum ar fi afacerile și sănătatea.

2. Care sunt beneficiile cu care meditația contribuie la sănătatea noastră mentală?

Meditația poate reduce semnificativ stresul, anxietatea și depresia  și poate spori pacea, percepția, conceptul de sine și bunăstarea.

  1. Înainte de a începe asigură-te că eXploratorii nu au prejudecăți asupra meditației, aceasta este o metodă simplă și ușoară de relaxare și conștientizare a sinelui.
  2. După discuțiile preliminare puteți să găsiți un spațiu comod și să vă așezați confortabil pentru a asculta această practică dacă e prima oară când meditați, sau aceasta dacă simțiți nevoia să scăpați de stres.
  3. După ce ați finalizat sesiunea de meditație, începeți o discuție despre experiența voastră folosind întrebările de mai jos:
    1. Cum a fost meditația pentru tine?
    2. Ai simțit o schimbare a stării tale pe parcursul meditației?
    3. Ai reușit să îți golești mintea de alte gânduri? Dacă nu, la ce te-ai gândit?
    4. Ai fost conștient de respirația ta din timpul meditației?
    5. Cum vezi meditația acum după ce ai exersat? Ai mai încerca pe viitor?
    6. Care crezi că e rolul momentelor spirituale din viața noastră?
    7. Cum poate să influențeze meditația sănătatea noastră mentală? Cum te-ai simțit în ultima vreme și cum crezi că a influențaț situația mondială curentă starea ta mentală? 
  4. Nu uita să faceți o postare pe instagram sau pe blogul patrulei în care să povestiți despre experiența voastră de meditație.

P.S. Dacă vrei să explorezi mai mult pulsul stării tale recomandăm testul de mood self-assessment și  5 pași către sănătate mentală 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *