Programul se desfășoară în două etape:
- Progres personal
- Progres patrulă
a. Progres personal
Păstrează un jurnal personal al emoțiilor, pentru a urmări cum evoluează ele în timp și care sunt triggerele pentru diferitele trăiri.
(Notă: acest jurnal este strict personal, nu trebuie arătat nimănui, și are scopul de a încuraja introspecția. Liderul trebuie să verifice doar existența jurnalului, nu și conținutul acestuia)
b. Progres patrulă
Provocările din această lună pot contribui la realizarea următoarelor badge-uri: Exprimare şi comunicare, Cultural.
Obiectivele educaționale:
- Își dezvoltă în mod continuu şi sistematic cunoştinţele în diversele domenii de interes;
- Conştientizează şi acceptă propriile trăiri şi sentimente, înţelege cauzele şi efectele pe care acestea le pot avea asupra sa şi a celorlalţi;
- Îşi dezvoltă capacitatea de a transmite mesaje complexe prin diferite forme de comunicare.
Dacă ar fi să alegeți între viața online și cea offline, ce ați alege? Deja îmi pot imagina răspunsul. Dar… cum restricțiile sunt încă în vigoare în majoritatea țării, trebuie să fim responsabili și să îmbinăm cum putem mai bine cele două dimensiuni ale vieții noastre de zi cu zi.
Așadar, vă provocăm să căutați o altă patrulă de seniori din țară (nu este obligatoriu să facă parte din PPP. Puteți, de asemenea, invita o patrulă de eXploratori), și să organizați o întâlnire în care să dezbateți cum este cel mai eficient să vă organizați timpul online vs. offline, urmând următoarele cerințe:
Pre-întâlnire:
- Fiecare participant trebuie să își noteze programul unei zile obișnuite (în care să includeți, desigur, toate activitățile pe care le desfășurați zi de zi);
- După ce ați pus toate activitățile pe hârtie, încercați să aproximați cât timp petreceți zilnic în online vs. în offline;
- Fiecare trebuie să își noteze răspunsul la întrebarea: De ce trebuie să ținem cont pentru a avea un număr echilibrat de ore sau zile petrecute online/offline?
În întâlnire:
- Grupați-vă în mai multe echipe, în funcție de numărul de participanți;
- 20 min: Jumătate din echipele participante trebuie să plănuiască programul pe o zi cu activități doar în offline;
- 20 min: Cealaltă jumătate trebuie să plănuiască programul unei zile petrecute numai în online;
- La final, trebuie cu toții să comparați programele și să întocmiți împreună, având exemplul exercițiului anterior, un program cât mai echilibrat.
- Rezervați-vă timp pentru debriefing, în cadrul căruia să discutați:
- Cum este această perioadă pandemică?
- Cum poți schimba orele petrecute în online/offline?
- Care a fost cea mai mare provocare în această perioadă?